Metalurgia sídlí v Radomsku a vyrábí zejména tažený drát a specializované výrobky z taženého drátu. Loňské tržby společnosti zaměstnávající 280 pracovníků překročily 100 milionů PLN (zhruba 650 milionů Kč).
"Akvizice polské společnosti vhodně doplňuje naše investiční záměry v oblasti rozvoje druhovýroby. V Radomsku hodláme realizovat některé naše připravované investiční projekty," uvedl předseda představenstva a generální ředitel Třineckých železáren Jiří Cienciala.
Třinecké železárny vyrábí například válcovaný drát, kolejnice, profily, betonářskou ocel a hutní polotovary, které exportuje do více než 50 zemí. Podnik zaměstnává 5400 lidí. Firma pod vedením podnikatele Tomáše Chrenka dosáhla v roce 2007 hrubého zisku kolem 4,5 miliardy korun a tržeb 31,7 miliardy. Loňský zisk má být kvůli hospodářské a finanční krizi zhruba o 2,5 miliardy nižší, objem tržeb bude pravděpodobně meziročně vyšší.
Expanze do Polska je pro druhého největšího domácího producenta oceli už několikátá akvizice za poslední rok. Loni se Třinecké železárny staly výhradním vlastníkem firmy Šroubárny Kyjov, která je velkým evropským výrobcem železničních šroubů a zaměstnává 300 lidí. Koupily také podnik D5, která pro ně opravuje hutní stroje a dosahuje obratu kolem miliardy korun. Podnik už železárny v minulosti z části vlastnily, později se svého podílu zbavily.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
