Urban tvrdí, že každá česká koruna, která odejde z České republiky prostřednictvím nákupu jakéhokoli druhu zboží, oslabuje české výrobce. Vyzval proto občany, firmy a státní instituce, aby velmi přemýšleli o tom, jaké zboží budou nakupovat. "Považují za nemravné v tuto chvíli posílat českou korunu přes hranice České republiky," zdůraznil v době, kdy Česko předsedá Evropské unii.
Nyní, kdy se spojují dopady krize hospodářské a energetické, je podle Urbana zločin neřešit energetickou budoucnost, a to prý vláda nedělá. ČSSD proto bude prosazovat řešení v parlamentě. Tvrdí, že kdyby vláda rozhodla o dostavbě jaderné elektrárny Temelín, přineslo by to práci českým firmám za 100 miliard korun. Další pracovní místa by přinesly rekonstrukce tepelných elektráren. "Je zločin, když tady leží práce v podstatě na zemi, tak ji nezvednout a nedat tyto zakázky českým firmám," zdůraznil.
Česko bude muset podle Urbana stejně budovat dálnice a železniční koridory, tak proč nezačít nyní. Sociálně demokratičtí politikové hovořili také o ekologických investicích a o zavedení rychlého internetu.
Podle ekonomického experta a lídra ČSSD pro evropské volby Jiřího Havla je potřeba zrušit restriktivní reformy české vlády, které jsou zcela opačné než postup světových institucí proti krizi a jsou tedy hašením požáru benzinem. Je třeba spustit čerpání peněz z evropských fondů, zdůraznil.
Vláda je podle místopředsedy ČSSD a exministra financí Bohuslava Sobotky pasivní a dosud nepředvedla jediné opatření proti krizi, zatímco Německo už realizuje protikrizový plán druhé generace. Koalice podle něj vedle evropského předsednictví nezvládá roli v domácí politice, což je důvod, aby požádala Poslaneckou sněmovnu o důvěru.
Havel uvedl, že se obává růstu nezaměstnanosti, která se bude pohybovat ve dvojciferných číslech. Na dotaz, aby upřesnil, co ho k tomuto tvrzení vede, pouze uvedl, že jako ekonom s tímto faktem musí počítat.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
