Dohoda předpokládá, že Deutsche Bank později získá dalších 27,4 procenta majetkového podílu v poštovní bance a dále jí ponechává opci na dalších 12,1 procenta. Hodnota transakce obnáší 4,9 miliardy eur.
Deutsche Post, která chce prodat svůj dvaašedesátiprocentní podíl v Postbance, se chce svým vstupem do největší německé banky ochránit před riziky vyplývajícími z finanční krize. Deutsche Bank tím zase získá čerstvý kapitál.
Na prodeji Postbank se Deutsche Bank a Deutsche Post dohodly už loni v září. Tehdy se hovořilo o částečném vstupu Deutsche Bank do Postbanky v prvním čtvrtletí tohoto roku. Deutsche Bank chtěla získat 29,75 procenta v Postbank při ceně 57,25 eura za akcii, dohromady za 2,8 miliardy eur.
Deutsche Bank dnes shodou okolností oznámila, že za celý loňský rok vykázala ztrátu 3,9 miliardy eur. Jenom v posledním čtvrtletí roku 2008 přitom zaznamenala ztrátu 4,8 miliardy. Ještě v roce 2007 přitom vykázala zisk 6,5 miliardy eur.
Nejrůžovější není zjevně ani bilance Postbank, která už koncem minulého týdne přiznala, že se v roce 2008 ponořila hluboko do červených čísel. Ve finančních kruzích se hovoří o ztrátě mezi 600 miliony a téměř jednou miliardou eur.
Globální hospodářská krize doléhá na německé banky silněji než se dosud čekalo. Po částečném zestátnění dvojky na trhu, Commerzbank, nyní vláda údajně uvažuje o přímém vstupu do hypoteční banky Hypo Real Estate (HRE).



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
