V samotném prosinci prodej klesl o 17,8 procenta a byl druhý nejvyšší za loňský rok. Pokles částečně zbrzdil menší počet pracovních dnů. Nejvíce se prodej meziročně snížil v listopadu, a to o 25,8 procenta. Zpráva zahrnuje údaje o prodeji v zemích Evropské unie bez Malty a Kypru, Norsku, Švýcarsku, Lichtenštejnsku a na Islandu.
Prodej největší evropské automobilky Volkswagen, která ovládá i českou Škodu Auto, se loni snížil o 4,4 procenta. Z dalších předních evropských automobilek Renault zaznamenal pokles prodeje o 6,9 procenta, PSA Peugeot Citroën o 9,1 procenta a Fiat o 5,5 procenta.
Oslabení postihlo v Evropě i problémové americké automobilky. Odbyt Fordu se snížil o 5,2 procenta, prodej GM se propadl o 13,9 procenta a Chrysleru o 22,5 procenta. Naopak prodej japonského Nissanu vzrostl o 8,8 procenta, napsala agentura Reuters.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
