"Optimalizaci personálních nákladů je nutné udělat do konce prvního čtvrtletí," řekl serveru Petr Hutla, který má v představenstvu ČSOB na starosti personální záležitosti. Podle něj by ČSOB v plánované kvótě ráda využila i dobrovolných odchodů lidí do důchodu, aby ušetřila na odchodném.
ČSOB, která kvůli ztrátám na cenných papírech musela snížit loňský zisk o šest miliard korun, má se všemi svými firmami celkem 10 tisíc zaměstnanců a propouštění se tak týká pěti až šesti procent. Jde hlavně o místa v administrativě, o manažerské pozice a o zaměstnance centrály, upřesnil Hutla.
Výpovědi v ČSOB Leasingu dostali hlavně lidé, které při změněné strategie firma nepotřebuje. "Od Nového roku jsme skončili s leasingem běžných ojetin v autobazarech: Zaměřujeme se autorizované dealery a na leasing nových osobních a užitkových vozů," řekl pro iHNed.cz mluvčí ČSOB Leasing Jan Dryák. Rušení míst se už projednává také v ČSOB Pojišťovně. "Půjde o desítky lidí," říká její mluvčí Tomáš Hejda. Opatření zdůvodňují manažeři zhoršením situace na trhu a obtížnějším dosahováním příjmů.
Vynucených odchodů z ČSOB bude ale podle serveru víc než se na první pohled dá z úsporného plánu ČSOB vyčíst. Banky teď dávají najevo, že v období nižšího růstu potřebují na některé pozice jiný typ lidí, navíc v době zvyšující se nezaměstnanosti můžou obměnit některé zaměstnance kvalitnějšími.
"ČSOB chce na současnou i budoucí situaci reagovat i možnou restrukturalizací pracovních pozic. Může tedy dojít k zániku některých míst a vzniku nových, dosud nepotřebných. Na změněné podmínky na trhu potřebujeme reagovat," potvrdil serveru Hutla.
Škrtání míst v ČSOB už personalisté registrují. "Zaznamenali jsme teď více případů, kdy se k nám z toho důvodu přišli zajímat o práci specialisté z ČSOB," řekl pro server Gavrilo Vučič ze společnosti CV partners.
Skupina ČSOB je s objemem aktiv 909,8 miliardy korun nejsilnější na tuzemském finančním trhu. Je součástí bankovní a pojišťovací skupiny KBC.
Konkurenční banky zatím propuštění nepotvrzují, jen banka UniCredit uvedla, že má stop stav a uvolněná místa neobsazuje, píše server iHNed.cz.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
