"Samozřejmě budou větší kolony na Nuselském mostě a v ulici 5. května. Fronty aut povedou řadu řidičů k hledání nových objízdných tras, což způsobí zácpy v dalších čtvrtích," upozornil děkan Dopravní fakulty ČVUT Petr Moos. Potíže musí podle něj očekávat zejména lidé v Podolí, Nuslích a v dolní části Vinohrad, ale více aut bude i v Michli, Vršovicích a Krči. "Zúžení magistrály je přinejmenším diskutabilní rozhodnutí," dodal Moos.
Radnice Prahy 2 argumentuje tím, že než se auta do Legerovy ulice dostanou, jedou stejně jen ve dvou pruzích. Třetí pruh přibude na Nuselském mostě a čtvrtý až na Vinohradech, a tak by zúžení výrazné problémy způsobit nemělo. Podle odhadů se však odebráním jízdního pruhu na Vinohradech prodlouží kolona na Pankráci zhruba o stovku aut, napsala MfD.
Pravý pruh od zbytku vozovky oddělí betonové zátarasy. "Pořízení nových betonových zábran by bylo příliš finančně nákladné, proto se rozeberou starší zábrany někde jinde, kde již nejsou potřeba," řekl místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek. Zídka povede od Nuselského mostu až těsně před křižovatku s Rumunskou ulicí, kde vznikne odbočovací pruh.
O zklidnění provozu na Vinohradech usilovala tamní radnice řadu let, ale vždycky narazila na odmítavé stanovisko pražského magistrátu. Nyní se přístup hlavního města změnil. "Výbor dopravy zastupitelstva se zúžením Legerovy ulice minulý týden souhlasil na zkušební období zhruba půl roku," uvedl podle MfD pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS).



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
