Zvyšuje ji v podstatě jen skutečnost, že EU v takzvaném plánu obnovy, který počítá s finanční injekcí do krizí zmítané ekonomiky, uvedla jako jeden z nástrojů na oživení hospodářství a zmírnění nezaměstnanosti právě možnost nižších sazeb DPH. "Můžeme použít DPH jako nástroj pro boj s nezaměstnaností," řekl dnes Kalousek rovněž europoslancům v hospodářském výboru Evropského parlamentu, kde představoval priority českého předsednictví.
Česko ovšem v roli předsednické země čeká nelehká situace, protože na dohodě o případném snížení sazeb si v minulosti "vylámala zuby" celá řada předsednických zemí. K jejich úpravě je totiž třeba jednomyslný souhlas všech členských států EU. Podle Kalouska je nyní nutné, aby Češi nalezli v unii alespoň jeden společný jmenovatel, který by jim otevřel cestu ke kompromisu. "Pevně doufám, že společný jmenovatel nebude nula," dodal.
Jasněji bude již v březnu, což je v podstatě poslední termín na dosažení dohody a její schválení. "Diskuse je komplikovaná, ale pevně věřím, že se nějakého kompromisu dobereme," dodal ministr financí. Sám se prý domnívá, že by snížení sazeb DPH u služeb s vysokou přidanou hodnotou práce vliv na zaměstnanost skutečně mít mohlo, především pak u restauračních služeb, které podle něj "bojují o přežití". V úvahu ovšem připadá snížení sazeb i ve stavebnictví.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
