Pražské kolektory jsou údajně nejdelší na světě. "Praha výrazně odskočila od všech dalších hlavních měst EU," uvedl Čapek. V současnosti se dokončuje stavba kolektorů pod Václavským náměstím a připravuje se jejich stavba pod Hlávkovým mostem. Počítá se také s vedením pod ulicí Revoluční na nábřeží Ludvíka Svobody nebo propojení Smíchova a Nového Města.
Kolektory se nacházejí v hloubce od 11 do 42 metrů pod zemí. Jejich výhodou je zejména to, že se při opravách havárií inženýrských sítí nemusejí rozkopávat ulice a chodníky. Sítě jsou navíc v lepším prostředí a mají delší životnost. Například vedení plynu je podle Čapka zcela zabezpečené před vnějším zásahem při výkopech nebo jiných událostech.
Téměř bez úhony kolektory údajně přečkaly i povodeň v roce 2002. "Za 30 let, co působím v oblasti kolektorů, jsem nikdy nezažil, že by v nich došlo k havarijnímu stavu," dodal šéf.
První kolektorové tunely se v Praze začaly razit v roce 1973. Vedle metropole jsou nyní v Česku například v Brně, Ostravě, Mostě nebo Táboře. Proti jiným městům v Česku nelze v hlavním městě při financování výstavby kolektorů použít peněz z evropských fondů, upozornil Čapek. "Praha je na to příliš bohatá," dodal.
Systém kolektorů doplňuje v metropoli síť kabelovodů, ve kterých jsou uložené vysokonapěťové kabely. Rozdíl mezi kabelovodem a kolektorem spočívá v jeho velikosti a množství sítí, které pojme. V současnosti má Praha celkově téměř 25 kilometrů kabelovodů, plánují se další.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
