"Vláda i opozice, firmy i odbory by měly spojit své síly ve snaze nalézt řešení stávajících obtíží a minimalizovat tak dopady škod na tuzemský průmysl a hospodářství," zdůraznil Kužel. V cestě úspěšného rozvoje českého hospodářství podle něj stojí vysoké ceny energií, nepřiměřený tlak na růst mezd, nestabilní měnový kurz, byrokracie a složitá administrativa, vysoké daňové zatížení a odvody firem, nedobudovaná dopravní infrastruktura a přílišná závislost ekonomiky na automobilovém průmyslu.
Komora považuje za nutné podpořit ekonomický rozvoj a stabilitu ekonomiky v měnové a finanční oblasti nesnižováním objemu financování firem, nezvyšováním úrokových sazeb a kapitálovým posílením Českomoravské záruční a rozvojové banky s jejím využitími na zajištění zakázkového financování především malých a středních podniků.
Při podpoře konkurenceschopnosti chce vedle zvýšení počtu státních zakázek podpořit maximální využívání tuzemských energetických zdrojů a surovin, zamezit nekontrolovatelnému růstu cen a energií, posílit kapacity a zlepšení přístupu podniků k produktům České exportní banky a Exportní garanční a pojišťovací společnosti. Dále doporučuje orientaci na oblasti s vysokou přidanou hodnotou, zásadní změnu řízení vědy a výzkumu se zaměřením na průmyslové inovace s propojením na vysoké školy a prohloubení a zpřístupnění služby poskytované agenturou CzechTrade.
U daní a pojištění žádá komora pokračování v započatých reformách, zejména snížení daňové zátěže u podnikatelů. Dále pak stanovení záloh na daně podle aktuálních hospodářských výsledků a nikoliv na základě výsledků z roku předchozího roku nebo zdanění produktů z ropných produktů a derivátů na minimální úrovni, která se slučuje s limity uvedenými v evropské směrnici.
Podnikatelé volají také po omezení tlaků na růst mezd ve všech sférách, přehodnocení a odložení některých záměrů EU v oblasti životního prostředí, jako je například odložení účinnosti opatření pro nakládání s chemickými látkami "Reach".
Negativní dopady světové hospodářské a finanční krize se negativně projevují i v České republice, v listopadu loňského roku poklesla průmyslová výroba nejvíce v rámci celé Evropské unie a nepříznivý trend se nezvrátil ani v úvodních týdnech nového roku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
