V červnu komise zahájila s Německem takzvanou proceduru pro porušení unijního práva, která může skončit u soudu. Evropský soudní dvůr pak loni v říjnu dospěl k závěru, že zákon brání volnému pohybu kapitálu, a porušuje tak pravidla Evropské unie. Německo sice zákon pozměnilo, avšak sporný bod bránící převzetí automobilky tam ponechalo, napsala agentura Reuters.
Hlavním problémem revidovaného zákona je zachování podmínky, že velká strategická rozhodnutí v automobilce musejí být schválena více než 80procentní většinou. Spolková země Dolní Sasko vlastní v automobilce více než 20 procent, což jí zaručuje právo veta při důležitých rozhodnutích v koncernu.
Hlavním vlastníkem největšího výrobce automobilů v Evropě je v současnosti výrobce sportovních vozů Porsche, jenž chce postupně ve VW získat více než padesátiprocentní podíl. Také samotná automobilka Porsche se už kvůli ochrannému zákonu soudila. Chtěla, aby byl přijat její návrh na odstranění dvacetiprocentní blokační menšiny, s nímž stuttgartská firma neuspěla na dubnové valné hromadě VW. Hannoverský soud se však v listopadu postavil za stanovy Volkswagenu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
