NEK v čele s předsedou Akademie věd ČR Václavem Pačesem ve zprávě uvedla, že do roku 2030 by podíl jaderné energie na celkové výrobě elektrické energie mohl dosáhnout až 77 procent. V Česku to zatím je 35 procent. Zpráva rovněž doporučuje prodloužit životnost českých jaderných elektráren v Temelíně a Dukovanech minimálně na 60 let. Pokud by tento návrh prošel, fungovaly by současné bloky v Temelíně do roku 2062 a v Dukovanech do roku 2045.
K podpoře jaderné energie má výhrady vládní Strana zelených. Ta do vládního prohlášení prosadila slib vlády, že nepodnikne žádné kroky k výstavbě nových jaderných zdrojů.
S rozvojem jaderné energetiky naopak počítá ministerstvo průmyslu a obchodu v nové verzi státní energetické koncepce. Ta údajně počítá s tím, že podíl jádra na výrobě elektřiny by se do roku 2030 měl zvednout z dnešní třetiny na polovinu. Jadernou energetiku prosazuje i opoziční ČSSD.
V závěru více než 270stránkové práce komise uvádí, že obnovitelné zdroje jsou nezpochybnitelnou součástí palivo-energetického mixu. Komise vládě doporučuje zvážit také podporu výroby tepla z obnovitelných zdrojů, ale pravidelně ji přehodnocovat.
Podle oponentního týmu komise nepočítala s využitím části uhelných zásob. To by vedlo spolu s dalšími faktory k nárůstu energetické dovozní závislosti České republiky ze 42 procent v roce 2005 na 80 procent v roce 2030, uvedl dříve šéf oponentního týmu Pavel Stehlík. Oponentní rada proto doporučuje, aby se alespoň část těchto zásob stala součástí státní energetické koncepce a tvořila strategický nástroj pro omezení rizik, že nebude naplněn podíl obnovitelných zdrojů energie na konečné spotřebě elektřiny, a rizik dovozní závislosti.
Nezávislá energetická komise byla ustanovena na základě rozhodnutí vlády předloni v lednu. Jejím hlavním úkolem bylo vypracovat dlouhodobou prognózu vývoje energetiky do roku 2030 a 2050. O vzniku oponentního týmu poprvé informoval premiér Mirek Topolánek při přebírání předběžné zprávy tzv. Pačesovy komise počátkem loňského července. NEK závěrečnou zprávu předala počátkem loňského října, oponentní posudek byl hotov o měsíc později.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
