Peníze na labskou vodní cestu dosud poskytly stát z rozpočtu, Státní fond dopravní infrastruktury a Evropská unie. Ministerstvo dopravy přitom podle prezidenta NKÚ Františka Dohnala nevymezilo v koncepčních dokumentech všechny akce, jejich rozsah, finanční potřebu a čas realizace. Hodnocení stavby pak podle něj mnohdy vycházela z nevěrohodných, nedostatečně doložených a změněným podmínkám neodpovídajících vstupních údajů.
Důvodem posunutí termínu stavby bylo podle Dohnala to, že se nepodařilo získat potřebná rozhodnutí a povolení k zahájení stavby. V původních termínech tak podle něj nebudou dokončeny především klíčové akce, a to stupeň v Přelouči a plavební stupeň Děčín. "Jejich dokončení je však jednou z podmínek k dosažení předpokládaných přínosů u řady dalších akcí," uvedli kontroloři.
NKÚ také zjistil dílčí nedostatky u většiny akcí realizovaných Ředitelstvím vodních cest České republiky (ŘVC). "Neujasněnost technického řešení jedné z akcí ŘVC vedla ke zvýšení předpokládaných nákladů o 366 procent na 915 milionů korun a k odsunu předpokládaného termínu realizace minimálně o dva roky," uvedl Dohnal. Kontrola tako odhalila, že ŘVC uzavřelo smlouvu s dodavatelem stavby, ačkoliv nemělo potřebná rozhodnutí a povolení.
Celkem kontroloři od května do listopadu 2008 prověřovali 14 akcí za celkem 962 milionů korun. Kontrole NKÚ podrobil ministerstvo dopravy, Státní fond dopravní infrastruktury, Ředitelství vodních cest České republiky a státní podnik Povodí Labe.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
