Očekávaný zisk Allianz penzijního fondu za rok 2008 překročí hranici 200 mil. Kč. Allianz penzijní fond předpokládá, že klientům připíše výnos za rok 2008 ve výši 3 %. Konečnou výši zhodnocení oznámí Allianz penzijní fond po auditu výsledků a zasedání valné hromady Allianz penzijního fondu.
Allianz penzijní fond je kapitálově velmi silný, jako jeden z mála penzijních fondů v ČR nemusel v průběhu roku 2008 navyšovat základní kapitál. Ke kapitálovému posílení fondu přispěl i pokles úrokových sazeb a růst cen dluhopisů.
Od roku 2002 Allianz penzijní fond uplatňuje poměrně konzervativní investiční strategii, schopnou generovat ve střednědobém horizontu dobré investiční výnosy, které jsou do jisté míry nezávislé na výkyvech finančních trhů. V posledních pěti letech prošel Allianz penzijní fond transformací s důrazem na optimalizaci procesů a minimalizaci nákladů. Z pohledu poměru nákladů k prostředkům ve správě dosahuje dlouhodobě nejnižšího nákladového procenta na trhu. Tento ukazatel rovněž výrazně ovlivňuje výnosnost fondu. Ani současné výkyvy akciových trhů nemají na výnosy ani na finanční stabilitu Allianz penzijního fondu vliv, protože fond se svých akciových pozic zbavil už před rokem.
Allianz penzijní fond je aktivním účastníkem diskuse o ideální formě transformace současného penzijního systému. Svá základní doporučení, založená na expertních analýzách, mnohaleté zkušenosti s fungováním stávajících systému penzijního připojištění a v neposlední řadě také na využití zahraničního know-how mateřské skupiny Allianz, představil loni na podzim ve formě tzv. 5 P – pět doporučení pro transformaci penzijního systému:
- 1. Potřebujeme nový systém penzijního spoření
- 2. Předmětem transformace musí být samotný produkt, nikoliv nová forma poskytovatelů
- 3. Produkt včetně pojištění invalidity, pracovní neschopnosti apod.
- 4. Poskytovatelem penzijního spoření by měly být pojišťovny s licencí
- 5. Předefinování transformace současného systému



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
