Až do konce loňska mohla ČR čerpat ze tří programů ESF peníze za roky 2004 až 2006. Celkem tak mohla získat 457 milionů eur (nyní asi 12,7 miliardy korun). Ke vzdělávání a zlepšení zaměstnávání sloužil program pro rozvoj lidských zdrojů. Za celé období se z něj dalo získat 318,8 milionu eur (zhruba 8,8 miliardy korun). Ministr už dříve uvedl, že se z něj loni stihlo vybrat asi devět desetin přidělených peněz. V Bruselu tak měly zůstat desítky milionů.
"Peníze pro období 2004 až 2006, které nebyly do konce loňského roku utraceny, budeme moci použít letos v prvním pololetí na podporu zaměstnanosti," řekl Nečas.
Některé české firmy už začaly kvůli krizi propouštět či omezovat výrobu. Například Škoda Auto s omezením produkce přišla už loni na podzim. Na přelomu roku podnik nevyráběl tři týdny. O práci přišli třeba lidé v textilních závodech či ve sklárnách.
Podle Nečase opatření, která se budou podnikat, nemají pomáhat vlastníkům. Mají podpořit zaměstnance a případně jim mají pomoci najít nové uplatnění.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
