O KP se od počátku ledna ucházel jeden zájemce. To platilo ještě v pondělí, kdy vedení KP začalo rozdávat všem 1100 zaměstnancům výpovědi. KP hodlá zastavit výrobu k 3. březnu, pokud se nenajde kupec. Zhruba od poloviny týdne ale začaly přicházet nabídky zájemců o porcelánku.
Takový vývoj generální ředitel KP Vlastimil Argman předpokládal. Uvedl, že ví o řadě subjektů, které se o firmu zajímaly. Podle něho však taktizují a všichni vyčkávali. Čermín si myslí, že by mohly nabídky přijít ještě o víkendu nebo počátkem příštího týdne. "Věřitelský výbor svolám po 9. únoru. Za kolik je možné porcelánku prodat, je v úrovni spekulací. Rozpětí se může pohybovat mezi 200 miliony až jednou miliardou korun," dodal.
Prodej KP, ať už jako celku, nebo jednotlivých závodů či aktiv společnosti, je podle Čermína možné realizovat velmi rychle. Než se tak stane, výpovědní doba zaměstnancům poběží. Současně jim vznikl nárok na výplatu odstupného ve výši tří až šesti měsíčních platů. Čermín však připustil, že by to bylo dost složité vzhledem k tomu, že KP dluží lidem i výplaty. Momentálně nemají ještě zaplacený prosinec.
Závazky KP, které vznikly do loňského 14. října, se nyní pohybují kolem 1,4 miliardy korun. Z toho je zhruba 416 milionů korun nesplacený úvěr, dalších 500 milionů korun tvoří ručení za závazky dceřiné firmy Concordia a mateřské společnosti Porcela Plus. Zbývající závazky má společnost například vůči dodavatelům surovin a zaměstnancům. Jestliže dojde k prodeji, uspokojeny budou především banky.
Účetní hodnota porcelánky je kolem 1,2 miliardy korun. Společnost má zastaveny téměř všechny nemovitosti, pohledávky nebo i ochranné známky. Výjimkou je Thun Studio Lesov a provozní areál ve Staré Roli. KP může volně disponovat s řadou výrobních zařízení.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
