O pomoc při financování provozu požádalo vedení BCT počátkem ledna poté, co Crystalex musel zastavit výrobu, když mu banky odčerpaly veškerou hotovost z účtů. Vedení skupiny před týdnem přeložilo obchodní a finanční plány na 18 měsíců pro Crystalex i Sklárny Kavalier, které zatím jako jediné zůstávají v provozu. Záměry schválili majitelé i insolvenční správci, jen věřitelské banky stále váhají. Jejich stanovisko k problému se dnes ČTK získat nepodařilo. Mluvčí jednoho z hlavních věřitelů - Citibank, Pavel Vlček jen ČTK sdělil, že vzhledem k tomu, že se jedná o záležitost týkající se klienta, nemůže se k tomu banka vyjadřovat.
Cílem celého projektu záchrany je částečná obnova výroby v Crystalexu a udržení výroby ve Sklárnách Kavalier do doby příchodu nového vlastníka. V sázce jsou stovky pracovních míst. Zejména na Novoborsku by mohlo obnovení výroby výrazně pomoci. Crystalex byl totiž největším zaměstnavatelem v regionu, kvůli nedostatku financí musel ale na počátku roku zastavit výrobu. Zároveň ohlásil propuštění 1631 zaměstnanců v Novém Boru, Hostomicích na Teplicku, Vrbně pod Pradědem a Karolince na Vsetínsku. Téměř polovina z nich už sama odešla. Situace je o to horší, že propuštěným sklářům nemají úřady práce co nabídnout. Kvůli krizi propouštějí i další podniky a volných míst rychle ubývá.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
