Evropské podniky poukazují na nutnost řešení dopadů finanční krize, ekonomického zpomalení, krize v dodávkách plynu i zmrazení jednání Světové obchodní organizace. "V obtížných měsících, které jsou před námi, by mělo být stálou snahou politiků zajistit, aby životaschopné podniky měly přístup k financování a nezbankrotovaly následkem krátkodobých problémů s likviditou. Vlády a banky již přišly s důležitými iniciativami pro zažehnání bezprostředních obav," uvedlo v prohlášení Businesseurope.
Právě na zhoršující se dostupnost tuzemských podniků k úvěrům poukazuje Svaz průmyslu a dopravy a stále naléhavěji vyzývá bankéře i vládu k nastavení funkčního bankovního systému. "Je zcela přirozené, že v době stále tíživějších dopadů globální krize volají evropské podniky po funkčním bankovním systému. Peníze jsou krví oběhu hospodářství. Pokud banky budou držet peníze a nebudou poskytovat provozní úvěry, krevní oběh se zastaví," uvedl prezident svazu Jaroslav Míl.
Busineseurope očekává od českého předsednictví, že bude činnost na úrovni EU směřovat k rychlému vyjasnění důležitých praktických otázek. Týká se to i ambiciózního energeticko-klimatického balíčku přijatého EU v prosinci 2008, což prý ještě více zdůraznilo nutnost vystupňovat úsilí EU, které by vedlo ke zvýšení konkurenceschopnosti Evropy a zvýšilo by bezpečnost dodávek.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
