Pro splnění maastrichtského kritéria musí být deficit veřejných financí pod třemi procenty HDP, to je však podle Janoty při výraznějším poklesu ekonomiky nereálné. Plnění maastrichtských kriterií je nezbytné pro přijetí jednotné evropské měny.
"My v dané chvíli říkáme, že při jednoprocentním růstu (HDP) jsme schopni tři procenta udržet. Pakliže bude ten růst nižší, bude-li nulový, tak si myslím, že v dané politické konstelaci, v dané chvíli, kdy celá řada zákonů by musela být projednávána parlamentem, je to nereálné a já si troufnu v této chvíli tvrdit, že za této okolnosti je nereálné udržet tříprocentní deficit," řekl Janota.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
