Weber zdůraznil, že Německo vždy kladlo velký důraz na to, aby každý členský stát EU a eurozóny osobně zodpovídal za zdraví svých veřejných financí. Připomněl, že to byla jedna z podmínek německého přijetí eura.
Italský ministr financí Giulio Tremonti se na Světovém ekonomickém fóru v Davosu přimluvil za možnost vydávat obligace i v rámci EU. "Mám pocit, a mluvím z politického, nikoli ekonomického hlediska, že nyní potřebujeme unijní dluhopis," řekl Tremonti.
Země EU i eurozóny vydávají státní dluhopisy pouze svým jménem. Německo si před přijetím eura vymohlo, že Evropská centrální banka (ECB) nebude zachraňovat členské země eurozóny, které nebudou schopny splácet své dluhy.
Nynější finanční krize a ekonomická recese vedla v posledních týdnech k prudkému propadu cen vládních dluhopisů Itálie, Řecka nebo Irska, což nápadně kontrastovalo se stabilitou německých dluhopisů. To na trzích vyvolalo dohady o možném vytlačení těchto zemí z eurozóny a o rozpadu měnové unie.
Myšlenku společných unijních dluhopisů jiní činitelé EU nepodpořili. Prezident ECB Jean-Claude Trichet zdůraznil, že každá země musí sama nést zodpovědnost za své finance.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
