Pojišťovny vybraly podle loňských údajů ČAP na pojistném v roce 2007 celkem 130,3 miliardy korun, což byl meziroční nárůst o 8,2 procenta. Životní pojištění dosáhlo v předminulém roce 53,9 miliardy Kč, což znamenalo meziroční nárůst o 14 procent. Neživotní pojištění stouplo v roce 2007 o 4,4 procenta na 76,4 miliardy korun.
Tuzemské pojišťovny vybraly v loňských prvních třech čtvrtletích na pojistném přes 100 miliard korun, což byl meziroční nárůst o 6,2 procenta. Životní pojištění snížilo růst na 6,6 procenta, neživotní pojištění stouplo o šest procent.
Případné vlivy světové finanční krize na tuzemský trh pojišťoven je podle Síkory obtížné předpovídat. "Na jednu stranu se neobáváme, že by trh klesal stejně, jako možná bude klesat ekonomika, nejsme pesimisté. Na druhé straně nechceme být přehnanými optimisty a říkat, že to bude zhruba stejně jako loni," uvedl Síkora. "Osobně si myslím, že růst životního pojištění se bude pohybovat okolo pěti, šesti procent," dodal s tím, že je to spíše spekulace než kvalifikovaný odhad.
Výsledky za tři čtvrtletí loňského roku byly podle Síkory velmi pozitivní. "Poslední čtvrté čtvrtletí - tam se skutečně ukáže, zda ekonomická krize má výraznější dopad na pojišťovnictví. Informace, které máme od svých členů, říkají, že zatím výrazně ne," uvedl.
Kvalifikovanější odhad pro letošní rok bude mít asociace k dispozici poté, co budou známy výsledky za loňský rok a také za první letošní čtvrtletí. "Potřebujeme výsledky za první čtvrtletí. To ukáže trend," mínil Síkora.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
