"Myslím, že je to spíše politické prohlášení, které měli slyšet hlavně Francouzi," uvedl Urban.
Oba se shodují, že odstěhování společného závodu TPCA z Kolína by znamenalo vracení miliard korun na investičních pobídkách. "Automobilka je smluvně svázána s českým státem. Nakonec není jenom francouzská, ale také japonská," zdůraznil Urban. Francouzská PSA Peugeot Citroën ji provozuje společně s japonskou Toyotou.
Říman označil Sarkozyho výroky za nebezpečné, protože ukazují návrat a posílení protekcionismu v Evropě. "Jestli něco přispěje k prohloubení a prodloužení krize, tak by to byl masivní protekcionismus zavedený velkými státy," řekl.
Zastává také názor, že čím více se o Sarkozyho návrhu bude debatovat, tím víc začne žít vlastním životem a všichni se začnou bát, že se něco takového již děje. "Nemá cenu se o tom bavit, protože to Peugeot prostě neudělá," zdůraznil Říman.
Sarkozy ve středu prohlásil, že se nedá ospravedlnit, aby se ve Francii prodávala vozidla domácích značek vyrobených v zahraničí. "Když se postaví továrna (koncernu) Renault v Indii, aby se auta značky Renault prodávala Indům, to je ospravedlněné. Ale aby se postavila továrna určitého výrobce, aniž bych citoval jeho jméno, v Česku a aby se prodávala její auta ve Francii, to už je neospravedlněné," řekl.
Zásadní pro záchranu francouzských pracovních míst je podle něj zabránit stěhování továren do zahraničí a chtěl by pokud možno přestěhovat ty již umístěné v cizině zpátky do Francie.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
