Podle sociálních demokratů je privatizace v době finanční krize nevýhodná, protože hrozí, že se letiště prodá pod cenou. "My se domníváme, že by stát neměl prodávat rodinné stříbro," dodal Dolejš.
Kroky, které by měli zastupitelé podniknout proti privatizaci letiště, prý rezoluce nekonkretizuje. Bude to na zastupitelích a krajské vládě, jaký postup si zvolí, ale mohlo by to být třeba v rámci "různých územních rozhodnutí". Zasáhnout by mohli například přes územní plány, míní Dolejš.
Hejtman Středočeského kraje David Rath již dříve řekl, že chce pro svůj kraj získat třetinu akcií letiště, jehož část leží na území Středočeského kraje. Podle něj lze do věci zasahovat například z hlediska výstavby nebo ochrany životního prostředí. Stavby jako letiště by měly podle hejtmana zůstat pod kontrolou státu. Rath vzkázal, že pokud bude letiště prodáno, kraj jako majitel části pozemků nebude s novým vlastníkem spolupracovat.
Ministr financí Miroslav Kalousek se tehdy k Rathovým výrokům vyjádřil tak, že poškozují podnikatelské prostředí v České republice.
Reálná cena za Letiště Praha je podle předsedy představenstva a generálního ředitele společnosti Miroslava Dvořáka 75 miliard korun. Analytici výnos z prodeje odhadují v rozmezí 70 miliard až 100 miliard korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
