Sarkozy se má dnes vpodvečer setkat s představiteli francouzského automobilového průmyslu, aby s nimi uzavřel dlouhá jednání o státní pomoci. Vláda poskytne podle dnešního francouzského tisku koncernům Renault a PSA Peugeot Citroën kolem šesti miliard eur půjček s nižším úrokem, než by požadovaly banky.
Stát má ale podmínku: automobilky nesmějí během pěti let mimo jiné propouštět zaměstnance a zavírat továrny. Sarkozy ale také výslovně chtěl zakázat výrobu v zahraničí těch aut, které se pak dovezou zpět do Francie. Týká se to například Peugeotu 107 vyráběného v Kolíně.
"Velmi dobře rozumím tomu, když stěhujeme výrobu, abychom získali nový trh v Brazílii. Vyrábět ale v cizině auta, která se prodají pak ve Francii, to už se dá přijmout mnohem hůře," citoval Le Monde Sarkozyho, který se tak obul do šéfa PSA Peugeot Citroën Christiana Streiffa.
"Nicméně po protestech Mirka Topolánka, českého premiéra a předsedy Evropské rady, Sarkozy hodil ručník do ringu ohledně relokalizace (návratu) některých montážních linek do Francie," napsal Le Monde.
Závazek týkající se zachování pracovních míst a výrobních hal byl předmětem ostrých diskuzí mezi Sarkozym a šéfy obou koncernů. Zatímco Carlos Ghosn, šéf Renaultu, ve kterém drží francouzský stát 15 procent akcií, ustoupil nátlaku poměrně brzy a slíbil, co se po něm chtělo, šéf PSA Peugeot Citroën Christian Streiff "nikdy neskrýval své podráždění nad tím, že se stát vměšuje do strategie" společnosti, podotýká také Le Monde.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
