ArcelorMittal počátkem ledna oznámil, že ze svých závodů v Ostravě, Frýdku-Místku a Karviné propustí 300 až 350 zaměstnanců z administrativy, oblasti prodeje a podpory výroby. Z ostravského závodu mělo původně do konce března odejít jen 230 technicko-hospodářských pracovníků.
Podnik nyní zaměstnává 7300 lidí. O místo tak přijde každý jedenáctý zaměstnanec. Ocelářská firma podle své mluvčí Věry Breiové nedokáže všechny zaměstnance ve výrobě udržet. "Objem zakázek je nadále nízký, proto je nutné snížit stavy zaměstnanců nejen v administrativě, ale i v technických a dělnických profesích. Celkem by ze závodů ArcelorMittal Ostrava (AMO) mělo odejít 650 zaměstnanců," uvedla. Zaměstnanci, kteří odejdou v rámci současného snižování stavů dobrovolně, obdrží odstupné, které se podle dohody s odbory pohybuje od jedenáctinásobku do dvacetinásobku průměrného měsíčního výdělku. Ten loni ve firmě přesáhl 29.800 Kč.
"Po několik měsíců jsme dělali mnohá opatření, abychom zabránili nutnosti odchodu našich zaměstnanců na závodech. Bohužel v současné ekonomické situaci již nemáme jinou možnost, pokud chceme, aby se naše společnost dokázala s dopady krize dlouhodobě vyrovnat," řekl ČTK personální ředitel Ctirad Lolek.
ArcelorMittal Ostrava se před několika měsíci pustil do razantního snižování nákladů. Kvůli nízkému objemu zakázek byli zaměstnanci v závodech postupně využíváni při opravách zařízení, přeřazováni na další potřebné činnosti nebo zůstávali doma se 70 procenty platu. Volno s náhradou mzdy se podle Breiové týdně dotkne zhruba 700 až 900 zaměstnanců.
Do konce ledna nabídku k dobrovolnému odchodu využilo podle Breiové 167 zaměstnanců z oblasti administrativy, prodeje a podpory výroby. Těmto lidem byl už podle mluvčí vyplacen sociální příspěvek ve výši jedenáctinásobku až dvacetinásobku průměrné měsíční mzdy.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
