"Renault a PSA přijaly závazek, říkám Francouzům, že velmi důležitý, že neuzavřou žádnou ze svých továren po dobu vybírání půjčky a že učiní vše pro to, aby se vyhnuly propouštění," řekl Sarkozy. "Je to závazek, který vítám, protože zajišťuje, aby hluboká ale dočasná krize nezničila část naší průmyslové základny a know-how ve výrobě automobilů," dodal.
Státní tajemník pro průmysl a mluvčí vlády Luc Chatel k tomu dodal, že "nejde o dar, ani státní subvenci, ale půjčku s úrokovou mírou šesti procent".
Sarkozy také uvedl, že se stát s automobilkami domluvil na zdvojnásobení pomoci na dvě miliardy na pomoc financování splátkového prodeje vozidel, kterého využívá 75 procent kupujících v zemi. Dvojnásobná, tedy ve výši 600 milionů eur, má být i pomoc na podporu subdodavatelů v automobilovém průmyslu - tam ale stát a automobilky přispívají rovným dílem.
Koncern PSA Peugeot Citroën dnes v komuniké zaslaném také ČTK oznámil, že výměnou za půjčené tři miliardy eur neuzavře v daném časovém úseku žádnou továrnu a nezrealizuje plán propouštění zaměstnanců. Půjčka podle automobilky jí pomůže pokračovat zejména v programu vývoje ekologicky šetrnějších, palivově úspornějších a finančně dostupnějších vozidel. Společnost také uvedla, že v příštích dvou letech bude v každém ze svých pěti výrobních závodů ve Francii vyrábět jeden nebo více nových modelů.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
