Řídicí vozy měly vzniknout přestavbou starých velkoprostorových vagonů, které jezdí převážně v soupravách osobních vlaků. Řídicí vůz je vagon s kabinou pro strojvedoucího, ze které se dá ovládat celý vlak, ačkoliv hnací lokomotiva je na opačném konci soupravy. Díky takovému řazení vlaku se nemusí lokomotiva při každé změně směru nebo v koncových stanicích přepřahat. Strojvůdce ji ovládá, i když lokomotiva vlak tlačí.
Dráhy se naděje na nové řídicí vozy nevzdávají. "ČD budou nadále postupovat dle zákona o veřejných zakázkách, a to výzvou jednomu nebo omezenému počtu dodavatelů k podání nabídek za podmínek odpovídajících původnímu zrušenému tendru," uvedl Šťáhlavský.
Původní zakázka se měla realizovat z velké části v letech 2010 až 2012. "Ani původní termín zahájení plnění zakázky koncem roku 2009 není prozatím nereálný," dodal Šťáhlavský.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					