Bez monitorovacího systému se získávání peněz z EU neobejde. Současný systém však MMR v roce 2001 pořídilo v rozporu s tehdy platným zákonem o zadávání veřejných zakázek. Úřadu to uzavřelo cestu k financování systému z evropských dotací.
Svobodův předchůdce Jiří Čunek (KDU-ČSL), který vedl ministerstvo pro místní rozvoj do poloviny ledna, před svým odchodem vypsal výběrové řízení, ze kterého měl vzejít nový provozovatel monitorovacího systému. Svoboda ale po svém nástupu výběrové řízení zrušil.
Hrozbou pro čerpání evropských dotací je podle ministra případné nezodpovědné chování firem, které v současnosti monitorovací systém provozují. Hlavním provozovatelem systému je aktuálně společnost S&T.
Čunek ještě těsně před odstoupením z funkce počítal s tím, že provizorní provoz systému by nadále spravovala právě S&T. Zároveň však během posledního dne ve funkci řekl, že stát bude muset společnosti pravděpodobně zaplatit více než dosud.
"Jsem přesvědčen o tom, že tyto soukromé firmy mají zodpovědnost vůči vlastní zemi a vlastním občanům, a že spolu nebudeme hrát hru na vydíranou, ale že se dohodneme," uvedl Svoboda. Současně však odmítl komentovat způsob, jakým chce MMR provizorní provoz systému vyřešit. Jeho podoba by však prý měla být jasná v řádu týdnů.
Teprve po vyřešení situace kolem provizorní správy systému bude podle šéfa místního rozvoje jasné, jestli bude vypsáno nové výběrové řízení na systém jako celek. "Moje představa je, že napřed dojdeme k dohodě a teprve potom budeme rozhodovat o tom, zda a na co budeme vyhlašovat výběrové řízení," dodal Svoboda. Zároveň je však prý pravděpodobné, že na hlavní část monitorovacího systému tendr vypsaný bude. O podrobnostech bude MMR jednat s Evropskou komisí, uvedl ministr.
Vyřešení situace kolem monitorovacího systému je nutné kvůli tomu, aby mohl být jeho provoz financovaný z evropských zdrojů. "Evropská unie nám ho bude financovat ve chvíli, kdy si bude jistá, že je všechno v pořádku i po právní stránce," uzavřel Svoboda.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					