Podle návrhu komuniké G7 je nyní nejdůležitější stabilizace ekonomiky a finančních trhů, což vyžaduje spolupráci a využití všech politických možností. Návrh nicméně podle agentury Reuters nepoukazuje na nadměrnou sílu japonské měny, jak někteří investoři očekávali.
"Stabilizace světové ekonomiky zůstává nejvyšší prioritou hospodářské politiky," píše se podle agentury DPA v návrhu. "G7 se dále zavazuje, že bude bránit protekcionistickým opatřením," uvádí návrh. Skupinu G7 tvoří USA, Kanada, Japonsko, Británie, Německo, Itálie a Francie.
Německý ministr financí Peer Steinbrück a jeho britský protějšek Alistair Darling již v pátek varovali před protekcionismem, který by podle nich mohl podobně jako ve 30. letech minulého století prohloubit ekonomickou krizi.
Obavy z protekcionismu vzbuzuje například stimulační plán na podporu ekonomiky Spojených států v hodnotě 787 miliard dolarů (17,5 bilionu korun), který v noci na dnešek schválil americký Kongres. Plán totiž zahrnuje stavební projekty v hodnotě desítek miliard dolarů, u kterých je vyžadováno používání americké oceli a dalších amerických produktů.
Protekcionistické tendence jsou nyní na vzestupu rovněž v některých evropských zemích. "V řadě členských států (Evropské unie) je na vzestupu ochranářská rétorika," řekla tento týden eurokomisařka pro hospodářskou soutěž Neelie Kroesová. Obavy z protekcionismu vzbudil například francouzský plán na pomoc domácím automobilkám.
Rozsah současné hospodářské krize v pátek zdůraznily předběžné údaje statistického úřadů Eurostat, podle kterých ekonomiky Evropské unie i eurozóny v posledním čtvrtletí loňského roku klesly shodně o 1,5 procenta proti předchozím třem měsícům.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					