GM musí podle podmínek vládní pomoci do úterý předložit plán, jenž má prokázat její životaschopnost a zajistit splacení státních úvěrů. "Jeden z plánů zahrnuje využití kapitoly 11 (amerického zákona o bankrotech), které by svedlo všechna životaschopná aktiva GM, včetně některých amerických značek a zahraničních aktivit, do nové firmy," uvedl list. "Nežádoucí aktiva by byla zlikvidována nebo prodána," dodal. Společnost GM se podle listu k těmto informacím odmítla vyjádřit.
Podle zdrojů agentury Reuters se automobilka GM snaží dohodnout s věřiteli a odboráři na podmínkách restrukturalizace, jednání s klíčovým odborovým svazem United Auto Workers však údajně zkrachovala kvůli neshodám v otázce nákladů na zdravotní péči pro důchodce.
Americká vláda automobilce GM v prosinci přislíbila nízkoúročené půjčky v celkové hodnotě 13,4 miliardy dolarů. Firma již obdržela 9,4 miliardy dolarů a zbývající čtyři miliardy by podle dřívějších informací měla získat 17. února, což je konečný termín pro předložení jejího restrukturalizačního plánu americkému Kongresu.
Automobilka již tento týden oznámila, že v letošním roce sníží počet svých kancelářských zaměstnanců po celém světě na 63.000 ze současných 73.000 a přikročí k redukci mezd.
Automobilový průmysl po celém světě se nyní potýká s poklesem poptávky, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry a výdajů. Prodej osobních aut v USA se v lednu propadl o 37 procent na 656.976 vozů, z toho prodej GM klesl téměř o polovinu.
Celosvětový prodej GM se v loňském roce snížil o 11 procent. Automobilka tak přenechala vedoucí pozici v prodeji japonskému konkurentovi Toyota Motor. GM vládla světovému automobilovému trhu více než tři čtvrtě století.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					