"Alarmující situaci nemalé části pražských seniorů zjistil projekt 'Právní pomoc seniorům při deregulaci nájemného' a ukázal, že deregulace nájemného je nepromyšleným tahem, který řadě nájemců přinesl neřešitelnou finanční nouzi a vnesl do jejich životů tísnivou právní a existenční nejistotu," uvedlo sdružení.
Starší lidé prý nemají možnost dopad vyššího nájemného zmírnit zvýšením svého příjmu. Pro většinu z nich je údajně také nedosažitelný státní systém sociálních dávek, na který je mnoho městských částí odkazuje.
Uvolňování regulovaných nájmů podle sdružení není tak hladké, jak si představují zástupci veřejné správy. Přes 78 procent klientů, kteří se na Iuridicum Remedium obrátili, se údajně kvůli deregulaci ocitlo v neřešitelné finanční situaci. "Řada z nich si současně stěžovala na porušování povinností pronajímatelů či přímo jejich svévoli. Několika z nich hrozila ztráta přístřeší v důsledku ztroskotání jakékoli možnosti dohody s pronajímatelem a absence efektivních prostředků pro jejich právní sebeobranu," poznamenali představitelé sdružení.
Iuridicum Remedium se v ročním výzkumu zabývalo podrobně 46 případy seniorů postižených deregulací nájemného. Uskutečnilo 13 odborných právních prezentací, kterých se zúčastnilo přes 450 posluchačů; sbíralo také informace formou dotazníků i prostřednictvím osobních rozhovorů se seniory.
Letošní rok je v pořadí třetím rokem deregulace nájemného. Podle původních předpokladů se roční nárůsty uvolněných nájmů měly pohybovat jen kolem 20 procent. Kvůli rychlejšímu růstu cen nemovitostí v minulých letech se však v některých lokalitách může letos zvýšit regulované nájemné až o 50 procent. V metropoli se to týká například Prahy 2.
Ministerstvo pro místní rozvoj v případě většiny krajských měst, kde hrozí výraznější zvyšování regulovaných nájmů, navrhlo již loni rozložení procesu uvolňování nájemného až do roku 2012.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					