"Praha 2 již podala žádost o zúžení i s grafickým znázorněním. Pokud nebudou žádné potíže, mohla by se magistrála zúžit od začátku března," řekl Rajchart. Pokud dostane magistrát všechny slíbené dokumenty, odbor dopravy by mohl podle Rajcharta vydat rozhodnutí do konce tohoto týdne.
Radnici a obyvatelům ulic kolem magistrály na území druhé městské části se dlouhodobě nelíbí, že kvůli zúžení magistrály v Praze 4 se v Praze 2 tvoří dlouhé kolony. Legerova ulice patří dlouhodobě mezi území s největší koncentrací prachu v Česku i s největší hlukovou zátěží v metropoli. Představitelé Prahy 2 proto s hlavním městem vyjednali zkušební půlroční zúžení magistrály.
Někteří odborníci na dopravu záměr zúžit magistrálu kritizují, podle nich omezení v Legerově ulici způsobí zácpy v dalších městských částech. Podle zástupce starostky Prahy 2 Václava Vondráška by ale omezení zásadní problémy znamenat nemělo. Připomněl, že magistrála je zúžena již před Nuselským mostem na dva pruhy, na mostě pak na tři. "Projekt se bude vyhodnocovat průběžně. Pokud to bude znamenat problémy, může se zrušit okamžitě," zdůraznil Rajchart.
Pruh budou od magistrály oddělovat betonové zátarasy. "Budou v nich kapsy pro zásobování," upřesnil Rajchart. Dodal, že uvolněný jízdní pruh by také mohl posloužit cyklistům.
Čtvrtý pruh magistrály by měl být uzavřen v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s Rumunskou ulicí. Po půl roce budou vyhodnoceny klady a zápory opatření. Studie by měla zpracovat Technická správa komunikací hlavního města, průzkum si ale zadala i radnice druhé městské části, aby měla argumenty pro případné prodloužení uzavírky.
Zklidnění Legerovy ulice navrhuje v souvislosti s plánovaným zahloubením magistrály pod muzeum firma Satra s r.o. Podle její studie, kterou zpracovala pro magistrát, by se dopravní tepna v obou směrech od Nuselského mostu dokonce zúžila pouze na dva pruhy. To by bylo ale možné uskutečnit pouze po dokončení jihozápadní části silničního okruhu kolem Prahy a městského okruhu v úseku mezi Jižní spojkou a Tyrolkou.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					