Naprosto klíčové v nynější situaci je to, že se podniky nemohou uzdravit bez opětovného získávání úvěrů od bank, uvedl Seilliére. Vlády a centrální banky již podle něj učinily důležité kroky v reakci na nejbezprostřednější problémy. Dodal však, že by se měla zvážit další opatření. Vlády a banky by prý například mohly prozkoumat možnost nákupů cenných papírů přímo od podniků. Hospodářská recese začala finanční krizí, takže nyní se musí opět nastolit důvěra mezi bankami, doplnil Míl.
Evropské firmy nyní znepokojuje vedle ekonomické situace rovněž energetická bezpečnost a průtahy při dokončování katarského kola jednání o liberalizaci obchodu v rámci Světové obchodní organizace (WTO), podotkl Seilliére. Evropské firmy podle něj rovněž spoléhají na to, že předsednictví EU a Evropská komise zajistí dlouhodobou stabilitu dodávek ruského plynu do Evropy.
BusinessEurope, který sdružuje 36 podnikatelských a zaměstnavatelských svazů z 33 zemí Evropy, očekává od českého předsednictví, že bude činnost na úrovni EU směřovat k rychlému vyjasnění důležitých praktických otázek. Týká se to i ambiciózního energeticko-klimatického balíčku přijatého EU v prosinci 2008, což prý ještě více zdůraznilo nutnost vystupňovat úsilí EU, které by vedlo ke zvýšení konkurenceschopnosti Evropy a zvýšilo by bezpečnost energetických dodávek.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					