"Dnešní ekonomická krize je jednoznačně sváděna na trh, ač je evidentní, že je důsledkem hrubých chyb hospodářské politiky USA a dalších vyspělých zemí a projevem dávno známé cykličnosti ekonomického vývoje," cituje server Klause.
V šestistránkovém článku v časopisu Time si jeho autor Peter Gumbel klade otázku, zda odmítnutí Marxovy ekonomické teorie koncem 20. století nebylo předčasné. Marx byl podle materiálu "mimořádně předvídavý ohledně nákladů a výnosů globalizace".
"Řada z nás na to v průběhu uplynulých 20 let upozorňovala... Bylo to však považováno za naši přecitlivělost, neporozumění a hlavně nedoceňování ,úžasného' vývoje v západní Evropě a Americe," napsal prezident. Dodal, že řada problematických návratů tohoto typu je nyní vidět v Evropské unii.
Klaus už dříve varoval před tím, aby do hospodářství kvůli krizi zasahovaly vlády. Ekonomická krize podle něj skončí sama od sebe a zásahy státu v tom hrají "miniaturní roli". Vyřešení krize přirovnal k léčení rýmy a chřipky. Neléčená trvá týden, léčená sedm dní, uvedl před týdnem na tiskové konferenci se slovenským prezidentem Ivanem Gašparovičem. Podle Klause historie ukázala, že drtivá většina opatření přišla až po skončení krize.
Členské státy EU včetně Česka nyní hledají cestu z krize a dolaďují plány na zmírnění jejích dopadů. Opatření zahrnují například zvýšené veřejné výdaje, snížení daní, podporu některým ohroženým odvětvím a kroky na podporu zaměstnanosti.
Balíček protikrizových opatření dnes schválila česká vláda. Materiál, který vzešel z Národní ekonomické rady vlády, počítá například se slevou ze sociálního pojištění, zrychlením odpisů nebo osvobozením malých podniků a podnikatelů od placení záloh daně z příjmu. Balíček naopak neobsahuje zavedení švarcsystému nebo šrotovné.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					