"Investoři u nás dokonce utratili více než na zavedených trzích jako Portugalsko, Irsko, Švýcarsko či Lucembursko," uvedl James Chapman z pražské pobočky Cushman & Wakefield.
Globální investice do kancelářských budov, nákupních center, hotelů a skladů se v roce 2008 propadly meziročně o 59 procent na 435 miliard dolarů (asi deset bilionů Kč). Přibližně o tolik klesly také v Česku na 950 milionů eur (zhruba 28 miliard Kč).
Nejatraktivnější zemí pro realitní investory zůstaly USA, které přilákaly čtvrtinu všech investic. Severní Amerika jako celek však současně zaznamenala největší světový propad investiční aktivity až o 73 procent. Přišla tak o svou pozici největšího světového příjemce investic do komerčních nemovitostí a spadla na třetí místo za Evropu a Asii. Evropa loni přitáhla 41 procent všech realitních transakcí, Asie 30 procent.
Světové realitní trhy jsou podle odborníků z Cushman & Wakefield přibližně v polovině poklesu cen. "Ve střední Evropě očekáváme další snižování cen v průběhu letošního roku," uvedl Chapman. Zvýšení investiční aktivity společnost předpokládá až v letošním posledním čtvrtletí. Mezi nejpostiženější části trhu patří podle odborníků kanceláře a průmyslové nemovitosti. Maloobchodní nemovitosti však prý často naopak zaznamenaly značný růst výnosnosti.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					