"Za poklesem provozního zisku stojí tři až čtyři ztrátové projekty. Pokud by jich nebylo, výsledky by předčily rok 2007," řekl generální ředitel Skansky CS Dan Ťok.
Objem smluvně zajištěných zakázek firmy se během loňského roku zvýšil o 31 procent na 36,6 miliardy korun. "Se získáváním zakázek na rok 2010 to bude mnohem horší," poznamenal šéf skupiny.
Tuzemská a slovenská Skanska se na tržbách celosvětové mateřské skupiny podílela z 10,3 procenta. Jediným vlastníkem Skansky je švédský koncern Skanska Kraft AB.
Skanska Reality, která se ve firmě věnuje rozvoji bytových projektů, loni prodala 699 bytů. V meziročním srovnání je to o osm procent více. Během roku 2009 začala stavět 1009 bytů, což je více o 41 procent.
Průměrný počet zaměstnanců se v tuzemské a slovenské Skansce loni snížil o tři procenta na 6873 pracovníků. Mateřská firma Skansky v listopadu uvedla, že v severní Evropě kvůli poklesu zakázek propustí celkem 3400 zaměstnanců. V souvislosti s tím Skanska oznámila odpis 600 milionů švédských korun.
V roce 2008 firma dokončila například několik bytových projektů v Praze, dostavěla projekt Campus Square v Brně nebo Lake Office Side v Bratislavě. Dokončila také množství dopravních staveb, mezi nimi například modernizaci trati Červenka - Zábřeh nebo vzletové a odstavné plochy na letišti Ruzyně.
Zisk švédské stavební společnosti Skanska se v posledním čtvrtletí loňského roku prudce snížil na 71 milionů švédských korun (187 milionů Kč) před zdaněním z 1,73 miliardy SEK před rokem. Společnost dnes sdělila, že již neočekává splnění finančních cílů stanovených na rok 2010.
Skanska je třetí největší stavební koncern na světě. Kromě Česka, Slovenska a Skandinávie působí v USA, Jižní Americe a Velké Británii.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					