Vedení podniku nyní uzavírá s jednotlivými pracovníky dohody o snížení fondu pracovní doby, podle kterých se jejich současný úvazek do konce roku sníží ze 37,5 hodiny na necelých 32 hodin týdně. Nařízení se týká asi 2900 z celkového počtu 3900 lidí. K dohodě dosud přistoupila většina z nich. Opatření se netýká například 260 pracovníků ve výrobě forem, zaměstnancům v administrativě se pak sníží výdělek o pět procent.
"Výhled do konce roku nás nutí k tomu, abychom reagovali a udrželi efektivitu," uvedl jednatel. Přijaté opatření má podle něj jediný důvod, a to zamezit do budoucna dalšímu nuceným odchodům. O případném propouštění proto nyní podnik neuvažuje.
Největší zaměstnavatel ve Zlínském kraji pociťuje dopady světové hospodářské krize od konce loňského roku, kdy byl nucen kvůli nižším prodejům zrušit v listopadu a v prosinci několik víkendových směn. Opatření se opakovalo i během ledna a února.
Barum Continental stejně jako řada dalším firem v regionu také zastavil přijímání nových lidí a desítky zaměstnanců propustil, do konce února dohromady odejde asi 190 kmenových pracovníků.
V případě, že by s navrhovaným opatřením nesouhlasila alespoň polovina zaměstnanců, musel by Barum Continental podle jednatele přistoupit k propouštění v řádu stovek lidí. Zaměstnancům, kteří na dohodu nebudou chtít přistoupit, zůstane fond pracovní doby zachován v plném rozsahu, budou ale přeřazeni na méně kvalifikovanou práci.
Otrokovický výrobce pneumatik pro osobní i nákladní vozy, který ročně exportuje až 90 procent své produkce, je tuzemskou divizí německého koncernu Continental. Ten v Česku vlastní například i jičínskou výrobu brzdových posilovačů a válců pro automobily Teves. V roce 2007 otrokovická společnost utržila 44,658 miliardy korun a vykázala zisk 1,915 miliardy.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					