Po obří půjčce z roku 2004 pro sesterskou firmu LNM Technologies z ostrova Mauricius půjčila ostravská huť loni v únoru dalších deset miliard korun mateřské ArcelorMittal S.A. Celkově tak jde o 23,7 miliardy korun.
"Představenstvo (ArcelorMittal Ostrava) nás vystavuje nebezpečí, že v případě problémů mateřské firmy nedostane Ostrava půjčky zpátky a hodnota našeho majetku klesne," řekl HN minoritní akcionář Petr Uvíra.
Veselá-Samková se domnívá, že majitel majoritního balíku akcií nemyslí na prospěch menších akcionářů. "Majoritním akcionářům jsou poskytovány ekonomické informace, ke kterým ostatní nemají přístup," řekla novinám.
Posledních pět vysoce ziskových let se minoritní akcionáři, kteří drží 3,5 procenta akcií firmy, nedočkali od ostravské hutě ani korunu dividend, na rozdíl od akcionářů mateřské společnosti.
Akcionářům se proto nelíbí, že se stále protahují mimosoudní vyrovnání mezi firmou a českým státem. Ani sedm měsíců po podepsání memoranda o stažení arbitrážní žaloby není spor u konce. Dohoda umožní firmě získat za tržní cenu (nyní asi šest miliard korun) 11 procent akcií, jež jsou stále v držení státu. Spor začal v roce 2005. Mittal tehdy žaloval Česko za to, že byl vyloučen z privatizace železáren Vítkovice Steel.
Podle akcionářů by jim ukončení sporu otevřelo k dividendám cestu. "Měli jsme indicii z vedení společnosti, že nebudou vyplácet dividendy, dokud bude mít ve firmě podíl stát," uvedl Uvíra.
"K prodeji akcií může dojít až ve chvíli, kdy bude žaloba stažena. A to může po podpisu smluv trvat i měsíce," řekl HN náměstek ministra financí Radek Šnábl s tím, že podpis je otázkou několika týdnů. Akcionáři si přitom kladou otázku, zda firma bude mít zájem státní balík akcií koupit, když má zásadní vliv na firmu i bez nich, píšou HN.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					