Státy by podle doporučení Bruselu měly zajistit, že opatření nebudou obcházena třeba tím, že člověk staré auto ve skutečnosti nesešrotuje, nýbrž ho dál prodá. Podmínkou pro zisk bonusu by mělo být podle komise předložení důkazu o zlikvidování starého vozu. Země by prý měly zvážit i stanovení minimální doby, během níž člověk starý vůz před sešrotováním vlastnil.
V 27členné EU k různým formám šrotovacích prémií přistoupila zatím zhruba desítka zemí, například Německo s Rakouskem. V Německu je tak možné získat bonus 2500 eur při koupi nového či maximálně rok starého auta za podmínky, že člověk nechá sešrotovat vůz, jehož stáří přesáhlo alespoň devět let. O šrotovací prémii se uvažovalo i v České republice, ale podobné opatření neprošlo.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					