Jde již o druhou vysokorychlostní trať, o které se v poslední době mluví. První memorandum podepsal minulý týden ministr dopravy Petr Bendl se saským premiérem Stanislawem Tillichem. Politici tak podpořili projekt rychlostního koridoru Praha - Drážďany - Berlín. Oba záměry má zastřešit právě březnové prohlášení na celostátní úrovni.
"V tuto chvíli se s výstavbou vysokorychlostních tratí počítá od roku 2016, velmi bude záležet na množství disponibilních financí," řekl ČTK Šlegr. Vysokorychlostní trať směrem na Mnichov podle něj využije část současného kolejiště, z větší části se ale postaví takzvaně na zelené louce.
Součástí tratě bude i tunel z Prahy do Berouna. "Tunel do Berouna je nezbytná podmínka," řekl Šlegr. Výhledově pak má jít o dvě trati, jednu do Mnichova a druhou do Norimberku.
Březnové usnesení nemá být údajně pouhou politickou proklamací, nýbrž má obsahovat již konkrétní termíny a úkoly pro Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Ještě letos vznikne česko-německá pracovní skupina, která má na začátku roku předložit zprávu o technických parametrech trati. Jde například o maximální rychlost nebo podobu tratě v Německu.
Vytvoření celoevropské železniční sítě označil dnes šéf SŽDC Jan Komárek za nezbytnou podmínku pro to, aby železnici zcela "nepřeválcovala" silniční konkurence.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					