Pokles průmyslové výroby je nejvýraznější v zaznamenané historii, tedy od roku 1953. Výroba přitom výrazně klesala už v prosinci, kdy útlum činil 9,8 procenta. Vývoj z posledních dvou měsíců odráží bezprecedentní tempo, jakým firmy v Japonsku v důsledku propadu exportu zavírají výrobní linky.
Japonsko má druhou největší ekonomiku na světě, je ale závislé na vývozu. Ten je pro Japonsko klíčový, protože v zemi ubývá obyvatel, a export je tak jednou z možností, jak zajistit růst celé ekonomiky.
Japonsko nyní prochází hlubokou recesí, která je podle oficiálních míst nejhorší od druhé světové války. Data z tohoto týdne ukázala, že vývoz se v lednu meziročně snížil o 46 procent, takže Japonsko, dříve kritizované za obchodní přebytky, mělo rekordní obchodní deficit.
Ministerstvo hospodářství uvedlo, že výroba se nejvíce snížila v automobilovém a elektrotechnickém sektoru, klesá ale i ve strojírenství. Hlavní ekonom finanční společnosti Calyon Capital Markets Sasumu Kato například řekl, že ještě nikdy neviděl, aby podniky procházely tak rychlými změnami.
Omezení výroby a propouštění už ohlásila například automobilka Toyota Motor nebo výrobce elektroniky Sony. Oba podniky rovněž předpovídají, že za celý rok se nevyhnou ztrátě.
Míra nezaměstnanosti v Japonsku v lednu klesla na 4,1 procenta, zatímco v prosinci po revizi činila 4,3 procenta. Ekonomové ale tvrdí, že údaj za leden je zavádějící, protože nižší míra pramení z toho, že na trhu práce je celkově méně zaměstnanců.
Nezaměstnaní, kteří přestali aktivně hledat práci, se v Japonsku považují za nepracující obyvatele, nikoli za nezaměstnané. Podle analytiků jsou nyní podmínky pro hledání práce tak špatné, že řada lidí snahu vzdá.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					