Hospodářská krize se podle Bursíka do nakládání s odpady promítla hlavně v ostrovních státech. Největší problémy mají s odbytem směsných plastů, těžší je také udat směsný papír. "Naopak problémy nejsou s čistými druhotnými surovinami - vytříděnými PET lahvemi, kartonovým papírem a podobně," řekl dnes Bursík novinářům.
Podle Bursíka je nízký zájem o druhotné suroviny zaviněn poklesem cen ropy a je jen přechodný. Kromě ostrovních států, jako je Irsko, je podle něj možné situaci přečkat a tříděné odpady skladovat. Státy s malými skladovacími kapacitami by podle něj mohly v nejzazším případě tříděný odpad využít energeticky, tedy spálit v zařízeních, která produkují elektřinu a teplo.
Evropa by podle Bursíka měla být ve zpracování odpadů soběstačná, což znamená, že by se neměla spoléhat na vývoz do asijských zemí.
Český vládní protikrizový balíček obsahuje mimo jiné úkol ministerstvu dopravy zvýhodňovat při stavbách protihlukových stěn u silnic recyklované materiály. "Podle studie, kterou jsme nechali vypracovat, to je i levnější," uvedl s tím, že pokud budou směsné plasty na protihlukové stěny používány, Česko s jejich tříděním nebude mít problém. Pomoci by v době hospodářské krize mohlo také čerpání peněz z evropských fondů na projekty recyklace. Zatím na ně ministerstvo rozdělilo 3,5 miliardy korun, celkově je na hospodaření s odpady v programu vyčleněno 13,7 miliardy korun.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					