V prohlášení na závěr třídenních jednání se delegáti zemí ASEAN, které závisejí na exportu, dohodli, že nebudou zavádět nové obchodní bariéry a zdrží se ochranářských kroků na cestě k vytvoření jednotného trhu během příštích sedmi let.
Země ASEAN se ale znovu pokoušejí čelit i problémům s lidskými právy, které ignoruje především vojenská junta v Barmě.
Účastníci summitu zamýšlejí vytvořit orgán ke sledování stavu lidských práv v členských zemích. Nebude však mít pravomoci k jejich prosazování. V souladu se základní politikou ASEAN nebude smět zasahovat do vnitřních záležitostí, nebude tedy moci vyšetřovat jednotlivé případy, ani trestat pachatele. Zástupci ASEAN již začali s barmskou vládou jednat o takzvané cestovní mapě k demokracii. Vrcholem by měly být volby v příštím roce - první téměř po deseti letech.
Kritici nového orgánu poukazují na to, že bude orgán jen málo účinný, pokud nebude moci zavádět sankce nebo vylučovat země, které se dopouštějí porušování práv na vlastních občanech. Zástupci Barmy a Kambodže dokonce už dali najevo malou ochotu nechat si mluvit do svých záležitostí - v sobotu pohrozili, že kdyby se měli setkat s prodemokratickými aktivisty, kteří byli na summit pozváni, raději jednání opustí.
Uskupení, které sdružuje Brunej, Kambodžu, Indonésii, Laos, Malajsii, Barmu, Filipíny, Singapur, Thajsko a Vietnam, se na nejvyšší úrovni znovu sejde letos v říjnu.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					