Maďarský premiér Ferenc Gyurcsány dnes novinářům představil plán Budapešti, který by měl zajistit prostředky pro finanční instituce ve střední a východní Evropě. Peníze by měly poskytnout Mezinárodní měnový fond, Světová banky či instituce EU. Finance by pak měly pomoci sektor ozdravit a zajistit, že se opět zjednoduší cesta pro zpřístupnění úvěrů.
"Ten to plán nemá podporu. Bylo mu (maďarskému premiérovi) to řečeno velmi přesně ze stran i ostatních států V4 i dalších zemí," řekl Fico po setkání, které předcházelo dnešnímu summitu EU svolanému českým předsednictvím k hospodářské krizi. Na něm se setkali zástupci zemí visegrádské čtyřky, tedy ČR, Slovensko, Polsko, Maďarsko, dále trojice pobaltských zemí EU a Rumunska s Bulharskem.
Proti maďarskému návrhu se při příletu na summit vyslovil i český premiér Mirek Topolánek. Uvedl že nevěří, že východní Evropa je speciální region, který by potřeboval speciální pomoc. Podle něj je třeba pomoci všem zemím unie, jež to budou potřebovat.
Stejně tak návrh již dříve odmítl ministr financí Miroslav Kalousek. "Česká republika není v situaci, kdy by potřebovala žádat o pomoc a o takové žádosti ani neuvažuje," sdělil. Zároveň uvedl, že protestuje proti tomu, aby existoval jednotný pohled na celý region. "Pozice jednotlivých států v regionu jsou rozdílné," upozornil.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					