"Společnost Deloitte nabídla nejvýhodnější podmínky, navíc nebude požadovat žádnou provizi, kdyby se transakce nezdařila," sdělila insolvenční správkyně Crystalexu Marcela Marešová. Crystalex zatím podle ní prodej oficiálně zahájit nemůže, nejprve musí byt prohlášen konkurz, což bude nejdříve 12. března po schůzi věřitelů. "Přesto ve spolupráci se zástupci dlužníka můžeme vše začít připravovat. V zájmu všech je získat nového vlastníka co nejrychleji," dodala Marešová.
Ve Sklárnách Kavalier je situace jednodušší, zahájení prodeje nic nebrání, protože společnost je v konkurzu od 9. února. "Již v tomto týdnu mám naplánováno první jednání, kde bychom už chtěli zahájit přípravu prodeje včetně odladění harmonogramu prodeje," poznamenal Vlastimil Volenský ze společnosti Voleský a partneři, která je insolvenčním správcem Kavalieru. Způsob prodeje musí schválit věřitelský výbor, návrh chce správce podat na nejbližším jednání věřitelského výboru.
Skupina BCT byla ještě v polovině loňského roku největším výrobcem užitkového skla v Česku. Zaměstnávala kolem 5000 lidí a ročně uskutečnila zakázky za více než pět miliard korun. Od loňského září je skupina v insolvenčním řízení kvůli nedostatku provozního kapitálu. Vyrábí už jen Sklárny Kavalier, Sklo Bohemia ve Světlé a Sklárny Bohemia v Poděbradech zastavily výrobu loni v září, Crystalex přestal vyrábět na počátku letošního roku. Skupina dluží bankám kolem 2,7 miliardy korun.
V konkurzu jsou i Sklárny Bohemia a Sklo Bohemia. Zájemcům o poděbradské sklárny končí lhůta pro podání nabídek na koupi celého podniku případně jeho části 15. března. Podmínkou je složení jistiny 15 milionů korun. O vítězi by pak měli věřitelé a insolvenční správce rozhodnout do deseti dnů. Výzva k podávání nabídek na sklárny ve Světlé se zatím neobjevila.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					