Stínový ministr financí ČSSD Bohuslav Sobotka navrhoval snížit do konce příštího roku dolní sazbu daně z přidané hodnoty z nynějších devíti na šest procent. Poslanec ODS Vlastimil Tlustý navrhl snížit horní sazbu daně z 19 na 15 procent, jeho stranický kolega Petr Pleva naopak navrhoval zvýšit dolní sazbu na 15 procent.
Sobotka prohlásil, že jím navržené snížení daně z přidané hodnoty může sehrát pozitivní roli při stimulaci poptávky a spotřeby českých domácností. Ministr financí Miroslav Kalousek však zopakoval, že Sobotkův v návrh by připravil stát o asi 20 miliard korun, které by zůstaly obchodním řetězcům. Poukázal také na to, že výnos z DPH připadá z více než jedné pětiny obcím, které by tak přišly o zhruba čtyři miliardy. Návrh Tlustého by podle něj připravil obce o osm až deset miliard korun.
Spor mezi vládou a sociální demokracií pokračoval i u návrhu, aby plátci DPH mohli uplatňovat odpočet daně při nákupu všech nových osobních aut. Dosud si mohli daň odečítat jen u aut vybavených pevnou mřížkou. Tu si často nechávali namontovat i do osobních aut, aby si mohli daň odečíst. Jako užitkové pak vykazovali i některé verze luxusních značek, jako je Audi, BMW, Mercedes, Porsche nebo Jaguar.
Sobotka řekl, že tento návrh nevyřeší dopady hospodářské krize v ČR a označil ho za kosmetické opatření. Obvinil Kalouska z toho, že když v prosinci tento vládní záměr oznámil, způsobil tím čtyřměsíční propad prodeje nových aut, protože podnikatelé se rozhodli vyčkat, až toto nové pravidlo začne platit. Tvrdí také, že toto opatření pomůže pouze lidem s vyššími příjmy.
Kalousek ale Sobotkovi oponoval tím, že pokud by tento návrh vznesl řádnou legislativní cestou, trvalo by to devět měsíců. Návrh přednesl jako poslanecký pozměňovací návrh lidovec Ladislav Šustr, šlo ale o návrh ministerstva.
Vládní novela nyní zamíří k projednání do Senátu. Pokud ten ji schválí, dostane ji k podpisu prezident republiky. Novela původně upřesňovala zejména podmínky osvobození od daně pro věcí, které si do tuzemska dovážejí turisté ze zemí mimo Evropskou unii.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					