"Věříme, že plyn poteče novými trubkami do tří let," řekl šéf RWE Transgas Net Thomas Kleefuss. Tato společnost vlastní licenci na přepravu plynu přes Českou republiku. Nový plynovod by tak mohl být přímým pokračováním plynovodu Nabucco, který prosazuje Evropská unie a který by měl přivést plyn z kaspické oblasti, píšou HN.
RWE Transgas Net chce k novému projektu nalákat obchodníky, kteří nyní do regionu přepravují plyn oklikou přes Slovensko. Nový plynovod tak ubere část obchodů slovenskému přepravci plynu eustream. "Už víme, kudy plynovod povede, ale s majiteli pozemků jsme zatím nejednali," říká podle HN Kleefuss s tím, že vyjednávání o věcných břemenech budou trvat asi dva až tři roky.
RWE Transgas Net připravuje také další plynovod. V severozápadní části Česka postaví asi za 400 milionů eur propojku s názvem Gazela mezi současnými větvemi tranzitního plynovodu. Zatímco plynovod LBL chce RWE stavět i bez ohledu na ostatní plánované plynovody Nabucco či South Stream, výstavba Gazely souvisí přímo s plynovodem Nord Stream, který povede trubkami v Baltickém moři. "Nord Stream je rozhodnutý, o tom není pochyb. Jen nevíme, jestli se podaří dodržet časový plán. Pokud se zdrží, upravíme i náš plán. Nebudeme stavět dříve než bude Gazela potřeba," řekl pro Hospodářské noviny Kleefuss.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					