"Tuto nedůvěru posilovaly vlády svými pseudoaktivitami a svými překotnými pokusy předvést připravenost, dobrou vůli, a hlavně svou nepostradatelnost," napsal pro MfD Klaus. Dále zdůraznil, že se nechce strefovat do české vlády, a pozastavil se spíše nad přístupem USA, Francie, a Německa. Svou kritikou se však nepřímo vložil do sporu vlády a opozice o řešení krize, píše MfD.
Klaus zkritizoval hlavně snahy pomáhat ekonomice tím, že se do ní rychle napumpují peníze, aby lidé více utráceli a firmy měly víc zakázek. A to na úkor státních dluhů. Vadí mu i pokusy o větší kontrolu států nad bankami. Opoziční sociální demokraté mohou podle MfD Klausova slova chápat jako jasnou kritiku. Jejich protikrizový balíček totiž počítá právě se zadlužováním a posíláním mimořádných peněz do oběhu. Návrhy typu třináctý důchod či pokusy o větší regulaci finančních trhů jsou podle Klause odtržené od reality a stanou se do budoucna překážkou pro ekonomický růst, napsala Mladá fronta Dnes.
"Ještě nikdy v minulosti nehrála politika tolik na sebe, ještě nikdy nebyla tolik odtržena od zájmů lidí jako nyní. To u politiků vyvolává určitý specifický typ chování, který nejlépe demonstrují dnes a denně svolávané mezinárodní summity a předhánění se, kdo dá do ekonomiky více peněz," napsal podle MfD Klaus.
Ve sporu o řešení krize se tak podle deníku prezident jednoznačně přiklání na stranu vlády. Klaus v zamyšlení o krizi nezapomněl ani na svůj rezervovaný vztah k Evropské unii. "Je to první skutečná krize v éře internacionalizace a oslabování národních států, což přináší radikální oslabení demokracie a přechod k postdemokracii," napsal prezident zřejmě v narážce na to, jak k řešení krize přistupují evropské státy, píše Mladá fronta Dnes.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					