Provoz prodlouženého metra by podle SZ ročně stál přibližně půl miliardy korun, náklady na železniční dopravu by byly podle jejích odhadů kolem 300 milionů Kč. "Kromě nižších nákladů a rychlejší realizace má železnice oproti metru při obsluze letiště i další výhody, například kratší jízdní dobu nebo větší komfort pro cestující," tvrdí zelení v tiskové zprávě.
Zelení by dali před dostavbou trasy A přednost vybudování zcela nové trasy D, o níž se mluví už řadu let. Zatím na ni ale nejsou peníze, podle některých odhadů by jen vybudování tunelů a zastávek stálo kolem 40 miliard korun. Podle zelených ale už nyní trasa D chybí. "Situace obslužnosti veřejnou dopravou na Praze 4 a 12, kde žijí statisíce obyvatel odkázaných zejména na autobusovou dopravu, je kritická," tvrdí pražská zastupitelka zelených Zuzana Drhová.
Podle ní navíc v budoucnosti ztíží situaci oprava Nuselského mostu, která zřejmě omezí fungování metra na trase C. Peníze ušetřené na spojení centra s Ruzyní by tak mohly jít právě na výstavbu nové trasy.
V případě dostavby trasy A by mohli cestující na trase dlouhé 14 kilometrů využívat stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle a Letiště Ruzyně. Praha bude chtít na výstavbu příspěvek z Evropské unie. V tomto rozpočtovém období, do roku 2013, by mohl být asi sedm miliard korun.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					