Úvěr v loňském roce čerpalo 62 procent dotazovaných velkých a polovina středních firem. S žádostí o úvěr se více než polovina společností obrací výhradně na svou hlavní banku. Klíčovými faktory při rozhodování podniků jsou dosavadní spolupráce, podmínky úvěru a úroková sazba.
Letos podniky úvěrovou politiku bank opakovaně kritizují. Na jedné straně banky vykazují značné zisky, na druhé straně v době globální krize neumožňují podnikům přístup k penězům, uvedl třeba v únoru mluvčí Svazu průmyslu a dopravy Milan Mostýn.
Při výběru finančního ústavu pro konkrétní služby kladou podniky největší důraz na přesnost a spolehlivost provádění bankovních operací, na důvěryhodnost a jistotu uložení peněz. Následuje profesionalita a neměnnost poplatků, sazeb a smluvních podmínek.
K jednoznačně nejvyužívanějším bankovním službám ze strany podniků patří korunový běžný účet. Takřka dvě třetiny podniků mají účet pouze v jedné bance, ovšem podniky s ročními tržbami nad 300 milionů korun již mívají účty ve více peněžních ústavech. V průměru využívá každá z oslovených firem 1,5 bankovního účtu. Osm z deseti podniků využívá služeb internetového bankovnictví.
Velkými byly pro účely průzkumu podniky s ročními tržbami 300 milionů až 1,5 miliardy korun a středními podniky s tržbami 60 do 300 miliónů korun.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					