V hantýrce úředníků jde o "převod živé dopravní cesty". Takzvanou mrtvou dopravní cestu, tedy drážní infrastrukturu a péči o ní, převzala SŽDC od drah loni v polovině roku. Živá dopravní cesta zahrnuje výpravčí a další zaměstnance, kteří se starají o železniční provoz. Otázkou zůstává převod nádražních budov a termíny změn.
Bendl předloží materiál vládě o dva měsíce později, než zamýšlel. Po dnešním setkání s drážními odboráři souhlasil s odkladem na květen. "Je potřeba dořešit, aby to neznamenalo ekonomické ohrožení Českých drah," řekl Kupka.
Liberalizace české železnice začala v lednu 2003, kdy vláda rozdělila tehdejší státní organizaci České dráhy na dnešní ČD a.s. a SŽDC. Dalším krokem bylo oddělení nákladní dopravy do samostatné dceřiné společnosti ČD Cargo v prosinci 2007.
Loni v polovině roku převzala od drah péči o koleje SŽDC. Smyslem všech změn je podle navrhovatelů vytvoření rovných podmínek na dráze pro všechny dopravce. Do budoucna se uvažuje také o osamostatnění osobní dopravy ČD do dceřiné společnosti.



 
				







 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					